A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közleménye a nyugdíjasokat átverő "ingyenes" vizsgálatokról
- Részletek
- Megjelent: 2014. június 24. kedd, 21:59
Köztudott, hogy a nyugdíjasok, részben romló egészségük, részben gyenge érdekérvényesítő képességük, és sajnos részben hiszékenységük miatt talán a legkedveltebb célcsoportjai a svindli termékeket, csodás gyógyszereket és gyógymódokat kínáló szélhámosoknak.
Korábban a legkedveltebb hitegetés a szórólapokon hirdetett kedvezményes utazás volt, ahol az agymosásnak alávetett gyanútlan vendégek könnyebben írták alá a bóvli megvételéről szóló, gyakran súlyos tíz- vagy akár százezrekről döntő megállapodást. Az utóbbi időben változtak a módszerek: időnként az utcán szólítanak le az ügynökök, de gyakrabban telefonon keresik a megtéveszthető ügyfeleket (valószínűleg többen találkoztunk már ezzel). Az "ingyenes" egészségügyi diagnosztika során persze kiderül, hogy az ügyfél súlyos betegségben szenved, de semmi baj, mert épp rendelkezésre áll a nagyszerű gyógyító eszköz. Igaz kicsit sokba kerül, de van kedvezményes hitel, és az egészségnél semmi sem lehet fontosabb...
Az utóbbi időkben annyira megnőtt az egészségügyi árubemutatókkal kapcsolatos panaszok száma, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság közleményben hívta fel a figyelmet a jelenségre. Az írásból az is kiderül, hogy a vásárlókat a termék átvételének napjától 14 napos, indoklás nélküli elállási jog illeti meg - valamiért erről a csodaszerek árusítói szívesen megfeledkeznek.